Week 11 - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Domien Hettinga - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Domien Hettinga - WaarBenJij.nu

Week 11

Blijf op de hoogte en volg Domien Hettinga

15 Januari 2013 | Indonesië, Soerabaja

Op de zaterdags 5 Januari in de ochtend hebben we Jurjan uit gezwaaid, op de zaterdagavond ben ik naar Sidoarjo gegaan met Firman. We hebben weer geslapen bij een leerling die ik lesgeef en de zondags zijn we wezen hiken. Dit is nu al de 3e keer dat ik een dag of weekend met deze leerling op pad ga. Het is dus steeds dezelfde leerlingen genaamd; ‘Nizar’ en hij heeft super leuke ouders die me dus ook steeds uitnodigen om maar weer eens langs te komen.

Maandag en dinsdag weer gewoon lesgegeven. Ook heb ik nu de afspraak dat ik elke maandag voor mij om 2uur in de middag ga skypen met mijn engelse lerares.

De woensdags heb ik een kijkje kunnen nemen in het ziekenhuis dat ook verbonden is aan het weeshuis. Gebeurt er iets met iemand in het weeshuis dan gaat deze persoon naar dat ziekenhuis.
Ook zijn er kinderen in het weeshuis die zijn achtergelaten in dat ziekenhuis. Het of zij is daar geboren, en de ouders zijn hem vervolgens gepeerd, vervolgens komt dat kindje in het weeshuis terecht.
Ik heb een kijkje genomen voor mezelf, voor mij is het natuurlijk leuk om zoveel mogelijk te zien in Surabaya dus ook een ziekenhuis. Maar ook ben ik er geweest voor school. Ik heb wat nummers en e-mailadressen moeten opsporen voor eventuele stagaiares vanuit NL zodat zij daar over een paar jaar misschien ook wel een stage kunnen volgen.

Donderdag en vrijdag gewoon weer lekker lesgegeven. Op de vrijdagavond ben ik met 2 leraren uit eten geweest. Tenminste,, het eten was wel van de straat, maar we waren er wel op uit. We aten bakso, dat is groentesoep. Groentesoep met dikke ballen, dus alleen een soepje was voldoende.

In het weekend zijn we naar Malang gegaan. Malang is een stad en daar woont de zoon van Buharto. De zoon van Buharto heeft daar een prachtig mooi huis in de bergen en woont daar erg prettig met zijn gezinnetje. Wij Buharto, Firman en ik zijn daar een weekend te logeren geweest en hebben het ook erg naar ons zin gehad. Op de zaterdagavond zijn we naar een soort pretpark gegaan. Was wel leuk, maar was meer bedoelt voor de wat kleinere kinderen en het was erg duur. We gingen karten en daar betaalden we ong. 3.50euro pp. voor, en we mochten maar 2 kleine rondjes rijden in totaal. Voor mij gaat dat dan nog wel,, tenminste het is als nog duur, maar voor Indonesiche begrippen is het echt heel duur.
Op de zondag zijn we eerst naar een greenpark gegaan. Eigenlijk een soort van kleine dierentuin. Daarna zijn we naar secret zoo gegaan, en dat was een grote dierentuin. Dus ik had die dag een heleboel dieren gezien. Waanzinnig was het nou ook weer niet, maar het was wel gezellig.
Tijdens de lange trip terug naar Surabaya regende het ontzettend hard en leek het wel alsof we door een ondiep riviertje reden. De weg was gewoon blank van al het water.
En ohja we hebben ook nog een grote waterval gezien in Malang, dat was wel erg mooi om te zien!

Ook nu, tijdens het typen van dit verhaal regent het onzettend hard en is de stroom voor de zoveelste keer ook weer eens uitgevallen. We hebben veel stroomstoringkjes hier, maar gelukkig zijn het maar kleine en is het ook zomaar weer voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Soerabaja

Domien Hettinga

Beste mensen, Ik vertrek 30 oktober naar Indonesië - Java - Surabaya. Ik zal hier 4 maanden verblijven, 3 maart verwacht ik weer thuis in NL te zijn, als alles goed gaat... 3 Maanden lang ga ik stage lopen in Surabaya in een kinderweeshuis en op een school waarbij ik de kinderen ga vermaken op het gebied van sporten en bewegen. Daarnaast heb ik nog verschillende opdrachten en projecten mee gekregen vanuit school (CIOS) en vanuit de stichting: KINDweesKIND. In mijn laatste maand ben ik van plan om vooral veel van Indonesië te zien, oftewel reizen. Maar wat ik nou allemaal precies ga doen, dat kunnen jullie natuurlijk lezen in mijn reisverslagen.

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 23007

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 02 Maart 2013

Indonesië

Landen bezocht: